Klikkaa blogipostauksen kuvaa, niin saat kuvat isompina esiin!

torstai 10. marraskuuta 2011

Emthuzini Sun Hat ja maksaläiskät

Kevät tulee hitaasti, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän, että Afrikan aurinko on ihan eri tavalla polttava kuin Suomen. Huomasin viikko sitten kädessäni tummia läiskiä, joita ihmettelin, kunnes tajusin, että kyseessä ovat maksaläiskät. Kyllä, juuri sellaiset, joita tulee vanhemmille ihmisille. Ja minä olen 37-vuotias. Mutta auringosta ne varmasti tulivat, sillä nyt, kun on satanut, ne ovat (onneksi) haalistuneet. En kuitenkaan haluaisi maksaläiskiä vartalooni tai vielä pahempaa kasvoilleni. Ja olen huolissani myös ihosyövästä. Niinpä olen panostanut aurinkovoiteisiin: 30 SPF vartalolle ja 50 kasvoille. Ja lisäksi sun stick -puikko, jota kuljetan käsilaukussa.

Tämä eteläafrikkalainen hattumerkki valmistaa kauniita hellehattuja, jotka antavat 50-kertaisen aurinkosuojan. Olen erittäin kiinnostunut. Hatut maksavat noin 35 euroa.
http://www.sunhats.co.za/

2 kommenttia:

  1. No Päivi, kyllä niitä maksaläiskiä löytyy nuoremmiltakin. Etenkin raskaana olevilta naisilta. Minulle jäi pysyvät maksaläiskät kesällä, kun odotin kuopusta. Minä olen kyllä jo vanhempi naine;) mutta olen nähnyt paljon nuoremmillakin. Niitä ei oikeastaan huomaa kuin itse, ja esim. äitejään kiusaavat teini-ikäiset lapset, jotka huomauttelevat mielellään mummoutumisesta.

    VastaaPoista
  2. Joo, onneksi nämä läiskät ovat haalentuneet niin, että saan itsekiun oikein suurennuslasilla niitä katsella. En ole koskaan huomannut, että sulla olisi niitä. Mutta onhan se hyvä varoitus, että muistaa suojata itseään. Atopia ei sen sijaan vaivaa täällä kuten pimeässä Suomen talvessa.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.